С 08 по 13 апреля 2024 года пройдет XIII педагогический марафон «Педагог – качество, доступность и развитие»
План правядзення
XIII педагагічнага марафону
кіруючых работнікаў і спецыялістаў адукацыі “Педагог -якасць, даступнасць і развіццё”
№п/п |
Катэгорыя ўдзельнікаў |
Змест дня |
Мерапрыемства |
Адказны |
Панядзелак, 08.04.2024 |
||||
1 |
Бібліятэкары |
Школьным бібліятэкарам прапануецца падзяліцца вопытам стварэння эфектыўнага медыяадукацыйнага асяроддзя ўстановы адукацыі, арганізаваць тэматычныя выставы кніг аб прафесіях; рэгулярна падбіраць літаратуру для настаўнікаў і навучэнцаў у дапамогу выбару прафесіі і прафарыентацыйнай рабоце; вывучаць інтарэсы вучняў і рэкамендаваць ім літаратуру і інтэрнэт-рэсурсы, якія дапамагаюць у выбары прафесіі; арганізоўваць чытацкія дыспуты- канферэнцыі аб выбары прафесіі, запрашаць цікавых людзей; абагульняць і сістэматызаваць метадычныя матэрыялы, даведачныя дадзеныя аб патрэбах рэгіёну ў кадрах і іншыя дапаможныя матэрыялы. У цэнтры ўвагі дадзенага дня - інтэрактыўныя формы і метады работы бібліятэкі, панарама ідэй па фарміраванні інфармацыйнай і медыякультуры навучэнцаў і педагогаў. |
Інтэлектуальная гульня “Чалавек асвойвае касмічную прастору” Выстава “Яны выбралі прафесію касманаўта” |
Гіль Т.В. |
2 |
Выхавацелі ДУ |
Педагагічным работнікам устаноў дашкольнай адукацыі неабходна звярнуць увагу на пытанні арганізацыі развіццёвага прадметна-прасторавага асяроддзя для рэалізацыі задач працоўнага выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту, стварэння адаптыўнай адукацыйнай прасторы для развіцця працоўных навыкаў у дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця; фарміравання ў выхаванцаў першапачатковай цікавасці да прафесій дарослых, разумення значнасці вынікаў іх працы для сям'і і краіны; садзейнічання авалоданню дзецьмі дашкольнага ўзросту элементарнымі працоўнымі ўменнямі. |
Адкрыты занятак “Урачы – нашы памочнікі” Адкрыты занятак “Свет прафесій” |
Шуляк І.В. Бетанава А.А. |
Аўторак, 09.04.2024 |
||||
3 |
Настаўнікі-прадметнікі |
Настаўнікам-прадметнікам ў рамках серыі адкрытых урокаў, майстар-класаў, семінараў-практыкумаў, круглых сталоў неабходна звярнуць увагу на ўсталяванне і рэалізацыю ўзаемасувязі навучальных прадметаў прафесійнай асяроддзем, садзейнічанне ў прафесійнай накіраванасці, пашырэнне кола ўяўленняў аб свеце прафесій пры арганізацыі адукацыйнага працэсу і, такім чынам, спрыяць самавызначэнню навучэнцаў. Неабходна надаць увагу дапрофільнай падрыхтоўцы і профільнаму навучанню, рабоце з высокаматываванымі і адоранымі навучэнцамі па фарміраванні даследчых кампетэнцый, падрыхтоўцы да творчых і інтэлектуальных конкурсаў і алімпіяд. |
Інтэлектуальны батл “Знатакі прафесій” Урок беларускай мовы ў кантэксце прафесійнага вызначэння ў 9 класе Віктарына “Крыптаграфія як матэматычная прафесія” Свая гульня “Свет прафесій” Адкрыты ўрок у 6 класе “Камп’ютарны выканаўца” З вопыту работы “Як выгадаваць даследчыка” |
Акуліч Д.А., Буцэнь С.І., Усовіч К.І., Геец Я.Ю., Юркевіч В.І., Табола Г.І. |
Серада, 10.04.2024 |
||||
4 |
Маладыя спецыялісты |
Маладыя педагогі падчас правядзення Педмарафона набываюць вопыт, які паўплывае на пабудову паспяховай траекторыі іх прафесійнага развіцця. З гэтай мэтай рэкамендавана пазнаёміць іх з методыкамі правядзення ў рамках серыі адкрытых урокаў, майстар-класаў, семінараў-практыкумаў, круглых сталоў і звярнуць увагу на ўсталяванне і рэалізацыю ўзаемасувязі вучэбных прадметаў з прафесійным асяроддзем. |
Брэйн-рынг “Калейдаскоп прафесій” Экалагічны турнір “Абаронім прыроду” Круглы стол “Педагог гучыць горда” |
Дубіцкая Т.У., Жылка А.В., Цітова В.В., Слесарчук Ю.С. |
Чацвер, 11.04.2024 |
||||
5 |
Педагогі сацыяльныя, педагогі-псіхолагі |
Для педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных і педагагічных работнікаў спецыяльнай адукацыі неабходна адзначыць, што роля псіхолага-педагагічнага суправаджэння прафесійнага станаўлення заключаецца ў аказанні своечасовай дапамогі і падтрымкі навучэнцаў у пераадоленні цяжкасцяў, адказных адносінах да свайго станаўлення, фарміраванні ў навучаюцца адэкватнай самаацэнкі, аказанні педагагічнай падтрымкі дзецям групы рызыкі ў працэсе іх прафесійнага і жыццёвага самавызначэння. Важна таксама аказваць дапамогу класнаму кіраўніку пры аналізе інтарэсаў і схільнасцей навучэнцаў, у ацэнцы сацыяльных фактараў, якія абцяжарваюць працэс самавызначэння навучэнца. Працягнуць ўсебаковую падтрымку інклюзіўнай адукацыйнай асяроддзя, фарміраванне талерантнага стаўлення да дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. |
Трэнінг “Выбар прафесіі – адказны крок” |
Шэванда К.В. |
Пятніца, 12.04.2024 |
||||
6 |
Кіраўнікі УАСА |
Кіраўнікам устаноў адукацыі рэкамендуецца звярнуць увагу, што эфектыўнасць рэалізацыі мэтаў прафесійнай арыентацыі магчымая пры аб'яднанні намаганняў усіх яго ўдзельнікаў: выхавальнікаў, настаўнікаў-прадметнікаў, класных кіраўнікоў, педагогаў сацыяльных, педагогаў-псіхолагаў. Праблема павышэння эфектыўнасці кіравання установай адукацыі ставіць шмат пытанняў перад сучасным кіраўніком. На мерапрыемствах дадзенага дня рэкамендуецца абмеркаваць пытанні павышэння якасці адукацыі з дапамогай стварэння ўмоў для развіцця творчага, навуковага і прафесійнага патэнцыялу сучаснага педагога. |
Семінар “Эфектыўныя формы і метады работы ў галіне прафарыентацыі” |
Салонка В.А., Васіліна Н.Б. |
Субота, 13.04.2024 |
||||
7 |
Класныя кіраўнікі, педагогі дадатковай адукацыі, педагогі-арганізатары |
Спецыялісты ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, класныя кіраўнікі, куратары навучальных груп праводзяць прафарыентацыйную работу з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў, якая накіравана на аказанне дапамогі сям'і ў падрыхтоўцы дзяцей да асобаснага росту і прафесійнага самавызначэння з выхадам у самастойнае жыццё. Тэматыку прафарыентацыйнай работы законных прадстаўнікоў непаўналетніх можна дапоўніць абмеркаваннем вопыту працоўнага выхавання і падрыхтоўкі да выбару прафесіі, рашэннем педагагічных сітуацый, паказам відэаролікаў, сустрэчамі з лепшымі прадстаўнікамі ў сваёй прафесіі. Мэтай дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі на сучасным этапе з'яўляецца фарміраванне ў вучняў кампетэнцый, неабходных для правільнага выбару кірунку будучыні прафесійнай адукацыі. У ходзе трэнінгаў, арганізацыйна-дзелавых гульняў, творчых і метадычных майстэрняў, прэзентацый вопыту, праблемных семінараў і выстаў неабходна абмеркаваць пытанні развіцця моладзевых ініцыятыў, прафілактыкі падлеткавай дэзадаптацыі, прафарыентацыі навучэнцаў, шляхі павышэння прывабнасці рабочых спецыяльнасцяў. Мерапрыемствы праводзяцца з удзелам прадстаўнікоў розных прафесій, у тым ліку з работнікамі шэфскіх прадпрыемстваў і бацькоў, што дазволіць наладзіць цеснае супрацоўніцтва з заказчыкамі кадраў. |
Інтэлектуальная гульня “У свеце прафесій” Круглы стол “Новыя прафесіі бліжэйшай будучыні ў Беларусі” Вясенні легкаатлетычны крос “На сустрэчу здароўю” |
Кузьмічонак Л.А., Табола Г.І., Канопская В.Б., Васількоў В.В., Давыдава В.Ц. |