ПЛАН РАБОТЫ
па ажыццяўленню пераемнасці ў навучанні паміж дашкольнай і установай першай ступенню навучання
Мэта: рэалізаваць адзіную лінію развіцця дзіцяці на этапах дашкольнай і пачатковай школьнай адукацыі, надаўшы педагагічнаму працэсу цэласны, паслядоўны і перспектыўны характар.
Задачы:
- аб'яднаць намаганні настаўнікаў І ступені агульнай сярэдняй адукацыі і выхавальнікаў дашкольнай адукацыі па стварэнню ўмоў для паспяховага навучання ў першым класе;
- удасканальваць працу выхавальнікаў дашкольнай адукацыі па развіццю ў дзяцей інтэлектуальных уменняў, неабходных для паспяховага навучання ў пачатковай школе:
- гутарковай мовы і самастойнага сувязнога маўленчага выказвання;
- фанематычнага слыху;
- накіраваць намаганні выхавальнікаў дашкольнай адукацыі на выпрацоўку ў дзяцей самастойнасці, адказнасьці і актыўнасці ў выкананні заданняў і даручэнняў дарослых;
- спрыяць падтрымцы і развіццю творчай ініцыятывы і здольнасцяў дзяцей да творчай дзейнасці;
- педагогам І ступені агульнай сярэдняй адукацыі вывучыць індывідуальныя асаблівасці выпускнікоў старэйшай рознаўзроставай групы дзіцячага сада (от 5 да 6 гадоў) і сістэму правядзення заняткаў выхавальнікаў дашкольнай установы ў дадзенай узроставай групе;
- праводзіць сумесныя мерапрыемствы для навучэнцаў дзіцячага сада - пачатковай школы
№ п/п |
Змест работы |
Тэрмін |
Адказныя |
Арганізацыйна-метадычная работа |
|||
1 |
Правядзенне арганізацыйнага пасяджэння метадычнага аб’яднання, педагагічнага савета педагагічных работнікаў дзіцячага сада – пачатковай школы |
Жнівень |
Кіраўнік МА |
2 |
Правядзенне сумесных паседжанняў педагогаў і выхавацеля старэйшай рознаўзроставай групы (ад 4 да 6 гадоў) па пытаннях падрыхтаванасці дзяцей 6 год да навучання ў школе |
На працягу навучальнага года |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці |
3 |
Вывучэнне працэса адаптацыі першакласнікаў да новых ўмоў школьнага жыцця. Аналіз |
Верасень - кастрычнік |
Класны кіраўнік I класа |
4 |
Наведванне вучэбных заняткаў у I класе выхавацелем рознаўзроставай групы з мэтай: - паспяховай адаптацыі навучэнцаў; - знаёмства з патрабаваннямі ўзроўня падрыхтаванасці дзяцей да школы. |
На працягу навучальнага года |
Класны кіраўнік I класа, выхавацель рознаўзроставай групы |
5 |
Арганізацыя работы па забеспячэнню 100%-га ахвата дзяцей 6-га года жыцця сістэмай падрыхтоўкі да школы |
Жнівень - верасень |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці |
6 |
Удакладненне спісаў дзяцей 5-6 год, пражываючых у мікрараене ўстановы адукацыі. |
Верасень |
Настаўнік пачатковых класаў |
7 |
Вывучэнне праграмы старэйшай групы ўстановы дашкольнай адукацыі. |
Верасень |
Настаўнік пачатковых класаў |
8 |
Удакладненне спіса ўсенавуча. Збор дадзеных аб сем’ях будучых першакласнікаў. |
Студзень |
Настаўнікі пачатковых класаў |
9 |
Наведванне заняткаў і рэжымных момантаў у ДДУ з мэтай: знаёмства з дзецьмі, формамі работы з выхавацеля, азнаямлення з выхаваўча-адукацыйнай работай. |
На працягу навучальнага года |
Настаўнікі пачатковых класаў |
10 |
Паэтапная экспрэс-дыягностыка інтэлектуальнага развіцця і гатоўнасці да навучання ў школе дзяцейрознаўзроставай групы дзіцячага сада. |
На працягу навучальнага года |
Настаўнікі пачатковых класаў |
11 |
Круглы стол “Падвядзенне вынікаў работы па пераемнасці”. |
Май |
Настаўнікі пачатковых класаў і выхавацелі |
12 |
Карэкціроўка спісаў вучняў 1 класа. |
Жнівень |
Настаўнік пачатковых класаў |
Выхаваўча – адукацыйная работа з дзецьмі |
|||
1 |
Афармленне кутка “Я – школьнік” |
Пастаянна |
Выхавацель рознаўзроставай групы |
2 |
Наведванне выхаванцамі ўрачыстай лінейкі, прысвечанай Дню ведаў. Экскурсія па школе. |
1 верасня |
Выхавацель рознаўзроставай групы |
3 |
Арганізацыя і правядзенне тэматычнага тыдня ў рознаўзроставай групе (ад 4 да 6 год) “Школа. Дзень ведаў” |
Снежань |
Выхавацель рознаўзроставай групы |
4 |
Узаемадзейнасць:
|
На працягу навучальнага года |
Выхавацель рознаўзроставай групы |
5 |
Наведванне дзецьмі старэйшай групы дзіцячага сада спецыяльна падрыхтаваных спартыўных мерапрыемстваў |
Люты сакавік |
Настаўнікі пачатковых класаў і выхавацелі |
Кансультатыўна-асветніцкая дзейнасць з бацькамі |
|||
1 |
Кансультаванне бацькоў будучых першакласнікаў (па запытах) |
На працягу года |
Настаўнік пачатковых класаў |
2 |
Бацькоўскі сход з бацькамі будучых першакласнікаў “Як падрыхтаваць дзіця да школы” |
студзень |
Настаўнік пачатковых класаў |
3 |
Арганізацыя дзен адчыненых дзвярэй у старэйшай групе дзіцячага сада, школы |
Лістапад Красавік |
Настаўнік пачатковых класаў і выхавацель |
4 |
Афармленне і папаўненне ў старэйшай групе дзіцячага сада стэнда “скора ў школу” |
На працягу года |
Настаўнік пачатковых класаў |
5 |
Афармленне памяткі “Што павінен ведаць і ўмець першакласнік” |
Сакавік |
Настаўнік пачатковых класаў |
6 |
Бацькоўскі сход “Псіхалагічная гатоўнасць дзяцей 6-гадовага ўзросту да навучання ў школе” |
Май |
Псіхолаг |
Кіраўнік МА _____________________ Т.У.Дубіцкая